Beauty/DIY/Reviews

Bleken met kamillebloesem

Kamillebloesem, wat een prachtje. Als bloem in de wei of als basis in een shampoo, masker.. We gaan aan de slag met Klorane die kamillebloesem gebruikt in hun shampoo & masker die een licht blekend effect heeft en daarna met kamillebloesem zelf.

PicMonkey Collage

Allereerst hebben we kamille in een potje als shampoo en masker. Sorry dat ik geen foto’s heb vóór dat ik ze gebruikte, vergeten!

In de shampoo zit 200 ml, waar ik een goede 20-25 beurten mee door zou komen. Hij ruikt lekker naar kamillebloesem, logisch dan ook, want hij is dan ook op basis van kamillebloesem hehe. Hij schuimt enorm hard (waardoor het altijd voelt alsof ik de helft van m’n haar mee afspoel daarna!) en ja, ik vind hem goed. Je moet er geen wonderen van verwachten maar hij bleekt ongeveer 0,1% bij een wasbeurt. (Als je goed kijkt) zie je je haar beetje bij beetje een beetje bleker worden. Voor een subtiele verblekering (?!) werkt hij goed, ik ben enthousiast!

Het masker hoort bij de shampoo, omdat natuurlijk of niet, bleken slecht is voor je haar. Chemische middelen zijn vééél slechter, maar dat betekent niet dat natuurlijk dan weer zo goed is. Het masker stinkt, vind ik. Het is een hardere versie van de geur van de shampoo en ik vind ‘m niet lekker ruiken. Gelukkig merk je er niets meer van op je haar! Je brengt het aan op gewassen, maar handdoekdroog haar en laat het 2 tot 3 minuten inwerken voordat je het uitspoelt. Het heeft een vrij stevige substantie, waardoor het moeilijk is om hem goed te verdelen over je haar. Hij blijft in hopen zitten en ik krijg hem gewoon niet goed verdeeld. Na een minuut à 1-2 wrijven zit hij toch goed en ben je bijna klaar om hem er al uit te spoelen. Dit masker is voor na de shampoo om je haar te ‘repareren’ en mijn haar voelt ook lekker zacht aan. Al bij al is dit een goed masker, al verloopt het verdelen redelijk stroef!

Je kan deze vinden in o.a. de apotheker, al ben ik niet zeker of deze overal te koop is. Gewoon eens navragen dus!

Tussendoor probeerde ik ook eens de tip van mijn meter! Een koffielepeltje kamillebloesem (gewoon in de apotheker of een kruidenier verkrijgbaar) en een liter water. Leg de kamillebloesem in het water en laat het op een vuurtje staan tot als het water kookt. Even laten afkoelen en klaar om over je haar te gieten!

De eerste keer ging er een hoop mis.. We wisten niet hoeveel water en hoeveel kamillebloesem. Geëindigd met een handvol bloesem en misschien nog niet eens een halve liter water! No problem, ik heb nog steeds al mijn haar al is het wel geleerd voor de volgende keer. Met dit ultrageconcentreerde mengsel 3 keer gebruikt te hebben in combinatie met de shampoo is mijn haar na een 6-tal wasbeurten al een stukje lichter. Geen wondereffect, maar als je erop let zie je het wel! Ik ben zéér tevreden; vroeger had ik blond haar en door de jaren heen had ik een lelijk bruin. Een donkerblond maar dan in het bruin; ziet er niet bepaald super uit.. But I’m reborn! Ik hoef geen witblond haar, maar ik hoop dat ik over enkele maandjes een mooi gemiddeld donkerblond haar heb! En nouja, zo niet dat laat ik het maar weer verdonkeren hé..

2 thoughts on “Bleken met kamillebloesem

  1. Ik gebruik schampoo van John Frieda voor blond haar, werkt ook om mijn haar blonder te maken. In de zomer heb ik altijd blonde stukken en die schampoo helpt om het blonder te maken. Dit is ook wel een leuke tip!

Geef een reactie

