Algemeen/DIY/Lifestyle

Random artikel

‘Hehe, wat flik je me nou! Een random artikel?! Ik heb wel wat beters te doen dan dat te lezen hoor, pfft!’ Ja ik hoor jullie wel denken, ‘cause I got magic powers! Omdat ik mijn computer nog áltijd niet terug heb, en ik niet kan werken met die oude movie maker, niet eens word heb én te lui ben om het allemaal te downloaden hier even een random artikel! Voor een simpele DIY en andere nietsnuttige dingen over mij.

Ik móest vandaag koste wat het kost een artikel online zetten, want ja, wat is er nu leuker dan een nieuw artikel op je favo blog?! Niets dus! Normaal gezien ging ik vandaag een DIY opnemen & plaatsen maar dat kon dus niet met die oude movie maker! Dusja, nothing to do. Tot dat ik op het idee kwam voor deze random post was ik mijn namiddag aan het verzuren met wiskunde-oefeningen (2,5 hoofdstuk af!). En ik had vandaag ook best een down day; ik zag er zo simpel als wat uit (gestreept truitje + blauwe high waisted skinny (xxs -> gaapt nog steeds 3 cm!) jeans + rode riem = not me!) omdat ik eigenlijk geen zin en geen inspiratie had voor een look today. Ik had vettig haar omdat ik geen zin had om vroeger op te staan en was gewoon not-happy today.. Zoals je misschien wel kan begrijpen zat er niet veel fut en plezier in me om filmpjes op te nemen..

Toch wilde ik nog iets zinnigs hebben om te plaatsen, maar wat-o-wat? En toen dacht ik aan het armbandje dat ik dinsdag heb gemaakt! Toen hadden we Dag van de middenschool en heb ik een workshop juwelen maken gegeven met een klasgenootje. (Ook moesten we onverwachts hem nog eens doen, gelukkig hadden we nog genoeg spullen!) In de tijd dat we normaal een 3de workshop hadden konden wij onze spulletjes klaarzetten (we waren in de namiddag voor hetzelfde geplaatst als in de voormiddag en het liep helemaal in het honderd: daarom kregen we de 3de vrij) en ook nog wat voorbeeldjes maken. Mijn geliefde statement ketting is niet helemaal afgeraakt, nouja ik heb de ketting afgemeten – verder nog niets hehe maar ik heb wel een leuk armbandje gemaakt! Met  3 kleuren lint en ketting heb ik heel eenvoudig een wrap bracelet gemaakt.

Bracelet Collage.2

Ik meette de lengte af van 2,5 keer rond mijn pols. Eerst maakte ik een knoop met de 3 linten. Let op: de knoop moet rond de ketting geknoopt zijn! Daarna heb ik gevlochten, gevlochten en gevlochten tot ik bijna aan het einde zat waar ik dezelfde knoop door de ketting maakte. Toen nog wat schakels erbij aangevoegd tot als ik hem 3 keer rond mijn pols kreeg : 2x met lint + 1x met ketting. Simple as that! Je hebt er niet veel werk aan en hebt een heel tof armbandje.

Mededeling.

Ook heb ik even iets te zeggen over aanstaand weekend. Dan heb ik namelijk optreden! Ik volg nu mijn 3de jaar streetdance bij dancestudio vzw & er staat de komende dagen een paar dingen op de planning.

  • Vrijdag: Generale repetitie, deel 1
  • Zaterdag: Generale repetitie, deel 2 + optreden 1
  • Zondag: Optreden 2

Ik zit in deel 1, dus moet ik mijn vrijdagavond opofferen. Ik weet niet of ik genoeg tijd ga hebben om een artikel te schrijven, want donderdag moet ik studeren voor 2 (@#!é&§ç) toetsen van geschiedenis & godsdienst. Maar oké, dat duurt bij mij zo’n halfuurtje al ben ik niet de beste in geschiedenis. Ik mag tevreden zijn over het aantal werk ik nodig heb om een 8 te halen (yeuy!). Ik weet niet zeker of ik zaterdag ga kijken naar het 2de deel (als dat mag). Zoniet, zal er waarschijnlijk een artikel online komen (hopelijk heb ik dan mijn computer al terug; filmpjestime!). Zondag staat er nog een optreden geplant en buiten nog een aantal danslessen daarna is mijn jaar afgerond (buuhuuh). En dan toch opwindend want nu ik 14 ben kan ik me ook inschrijven voor 14 en ouder streetdance-lessen. Al ga ik niet meteen me inschrijven voor 5 lessen, want ik weet niet wat ik van het 3de middelbaar kan verwachten.. Dat ook nog; over 5 weken heb ik examens en dan is mijn jaar alweer afgerond! Dan kan ik (hopelijk) een nieuwe start maken in de bovenbouw. Stiekem hunker ik daar al naar, omdat ik (zeker het laatste trimester) niet meer zo gelukkig ben.. Dit ligt om persoonlijke redenen die 1 persoon weet, waar ik goed ermee over kan praten. Dit is ook grotendeels de oorzaak dat ik minder happy was vandaag – maar ik sla me er wel doorheen tot het 3de jaar! In de tussentijd heb ik altijd mijn blog om te schrijven om mijn gedachten te verzetten en ik denk er ook aan om een boek proberen te schrijven.. Allemaal grote dromen waar ik voor ga knokken om werkelijkheid te worden!

Voor vandaag heb ik verder niets nieuws te vertellen, maar ik hoop toch dat ik jullie koest heb gehouden met dit artikeltje. Ookal heeft het geen belang, ik hoop dat jullie er toch van genoten hebben en het appreciëren dat ik toch nog een artikeltje op mijn downday heb geschreven!

Geef een reactie

